"Serumpun tulisan anak dagang yang tak kekal hidup di dunia ini tapi dia tahu tulisan itu akan kekal biar pabila dia sudah tiada."

Saturday, March 9, 2013

Kiamat yang makin hampir...

Bismillah,

tengah-tengah scrolling facebook, 
jumpa post dari Sheikh. Waleed Abdulhakeem: 

“When you see Makkah with tunnels dug through it, and you see the buildings rise higher than the mountains, then understand that the affair (Day of Judgment) is NEAR at hand!” Narrated by Abdullah ibnu Umar (Ibnu Abi Shaybah 37232)
Height of Makkah Towers 601m.Height of Abu Qubais Mountain 466m.The sign appears to have been fulfilled (Allah knows best). May Allah wake us up from our delusion and protect us!

Yup, kiamat benar-benar hampir sekarang ini. Antara tanda lain kiamat makin hampir yang pernah diceritakan oleh ustazku iaitu ustaz Farizan, kemenangan oleh orang-orang Islam. Krisis di Syiria, Palestin, Bangladesh juga makin mendapat sokongan dan aku menganggarkan jika krisis-krisis ini selesai dalam tempoh 5 atau 10 tahun ini, kemungkinan besar tempoh kiamat akan berlaku adalah dalam 100 tahun lagi. Allahualam...

Bilapun kiamat akan berlaku, tetapkanlah imanmu kepada Allah, pegang dan beramal mengikut alQuran dan asSunnah, itu lebih penting kerana kita tetap akan mati pada bila-bila masa walau kiamat besar belum berlaku...

Semoga Allah menempatkan kita dalam golongan yg mendapat ampunan dan rahmat-Nya.

1 comment: