"Serumpun tulisan anak dagang yang tak kekal hidup di dunia ini tapi dia tahu tulisan itu akan kekal biar pabila dia sudah tiada."

Friday, May 31, 2013

Turun dan naiK

Bismillah,

Tahun lepas semasa aku datang ke minggu suai kenal pelajar baru matrikulasi tanpa dijemput untuk sedikit urusan, menghantar buku kepada junior, dan mungkin beramah mesra dengan sahabat-sahabat yang tidak terjumpa, dan juga mungkin untuk kenal pelajar yang baru masuk ini tapi sedikit cerewet apabila kawanku menjemput aku masuk ke dalam bilik operasi fasi ataupun banquet dan aku dipanggil pensyarah yang menguruskan para fasilitator dan dia menanya akan halnya aku ke sini.

      "Saya dengan sopan ingin menghalau anda keluar dari matrik ini kerana ada bukanlah lagi pelajar di sini mahupun menjadi fasilitator. Meskipun saya tahu anda dulu wakil pelajar di sini tapi anda sekarang hanyalah orang luar dan saya berkuasa untuk memanggil jaga untuk menghalau anda."

Perghh, terkilan sukma ini dek kerana peritnya nasihat itu. Allah. Masa itu aku menglangkah keluar dengan redho, tidak berdendam dengan sesiapa.

30 Mei 2013, setahun kemudian. Aku datang juga ke matrikulasi tanpa dijemput kali ini pada minggu suai kenal pelajar baru. Tapi kali ini sebagai pengiring panel forum pada malam itu. Walaupun tanpa dijemput, hanya sebagai pengiring, aku melangkah bersama-sama pengarah dan orang-orang 'kuat' yang lain, duduk di bangku hadapan dan merayau-rayau sebagai cameraman dan kemudian makan sekali bersama orang-orang 'kuat' matrik ini di bilik banquet atau bilik operasi fasilitator di mana aku dihalau keluar dahulu. Turun dan naik. Allah berkuasa atas segala sesuatu dan peristiwa. Alhamdulillah ala kulli hal. :)


No comments:

Post a Comment